Monday, January 16, 2012

saya stress

lately ni stress sangat!!

bukan stress dengan kerja. kerja still manageable.

bukan stress dengan anak. anak itu anugerah dan amanah.

bukan stress dengan suami. suami itu cinta. ecceh!

bukan stress dengan family. family itu harta.

bukan stress dengan maid. maid kali ini macam PA.

tapi..

tapi..

tapi..

tapi..

tapi..

tapi..

stress dengan PENIMBANGGGGGG!

adoiii. makan tak banyak mana pun. tapi naiknya, ya Allah, murah betul 'rezeki' lemak badan!

kenaikan kamu harus disekat!

so halfway bulan Januari 2012, baru berjaya jalan-jalan keliling kawasan rumah jogging 1.25 kali. first time dapat 3-4 round = 30 mins walking. kali kedua tuh cuma dapat 1 round saje, thanks to en suami yang bersolek lama dan lepas tu hujan.

harus kembali ke rutin makan yang lama. makan benda-benda kukus dan kurang minyak. say no to CAKES AND DOUGHNUTS (padahal baru jek melantak muffin mighty white perisa vanilla yang direheat dalam microwave ~ bliss. owh tak lupa semalam makan doughnut homemade by maid, sprinkle with cinnamon sugar, setelah penat mencuci kereta in and out).

so, the routine start now. sila jangan ajak saya dinner kat tempat yang sedap-sedap. sebab saya dah delete perkataan dinner dari menu makan saya ..... buat sementara waktu

ps - saya rasa ini adalah penangan berhenti pam susu. dulu exercise secara tak sedar i.e. menyusukan anak.

4 comments:

SMH said...

Ala, tak nampak nya berat puan Aishah tu. berat lagi kuman diseberang laut.

Ibu Adam said...

betul..once berhenti menyusu, badan naik tak turun turun...

Errr..That Little Gerai, jommm??

aishah zaharin said...

hatta - aku dulu spesis olive bini popeye

nard - lepas aku type entry nih, anak aku ajak makan mac n cheese & cake kat secret recipe. dang! err, that little gerai jomm!

Nur Hareza said...

hahahaha.. semalam borong low fat milk dan cereal.. emi nekad nak makan cereal je waktu dinner.. suka tawwww!!!!