Tuesday, June 18, 2013

arfa at ward

Lama tak update. Malas, mood ke laut, penat. Semua campur-campur macam nasi kandar. *eh!

2 minggu lepas, cik kenit arfa masuk wad. 3 malam jugak la kat wad. 3 hari jugak la bertemankan lauk pauk hospital. *Thanks Prince Court kerana provide food untuk lodger. Kalau tak kopak tuan tanah hari-hari makan kat kafe yang harga dia bertaraf lima bintang!

Banyak nak cerita. Kita mula cerita arfa la. Kitorang pergi penang end of last month. amek peluang masa attend wedding husband's cousin di Jitra.Before pergi tu, Arfa dah demam. Tapi bagi makan ubat segala, she is ok. So proceed la pergi penang. She was not 100% ok, but she was doing fine la. (Nanti up cerita penang.. ntah kurun bila nak up pun aku tak tau)

Balik KL. Malam sampai KL tu, I was so tired. Badan dah sore, tekak dah sakit-sakit. Malam sampai KL tu arfa dah start macam wheezing. Tido pun tak nyenyak. I was supposed to work the other day, tapi dengan badan sakit-sakit & arfa wheezing, pagi2 lagi terus pergi klinik to get myself n arfa checked up. Arfa had her very first neb in her life, and I got a day off. she had to go through 2 sessions of neb. That very night, her wheezing became worst. Terus la mommy dia decide, it's hospital time.

But she is one happy baby. Bila check kat A&E, (paed was full) Dr advise supaya admit sebab she needs regular neb to help her. admit her in. Sebab prinsip aku, baik aku risau kat hospital, dari aku risau kat rumah. Aku bukan dokter, mahupun misi. buat bangunan aku tau, tapi nak diagnose & treat anak aku accordingly, aku rasa biar lah aku belajar dari yang pakar.

 Arfa @ A&E

Arfa, in the morning. Lebauuuuu senyum! Tu pasal Dr kata happy wheezer

After 3 days kat wad pun, Arfa still tak recover 100%. Dr kata, it may prolong for about a month. Terpaksa discharge Arfa sebab OH nak kena gi over the seas. Senyum sorang-sorang bila baca discharge note dari Dr.. "happy wheezer". yes, arfa is a happy baby. geram dibuatnya!

 One of the nights yang dia bangkit tengah malam nak main. Rabak mata! She's very alert of her surrounding, and soft toy dalam gambar tu is a squirrel - her favourite!

Lepas discharge, balik rumah, just to find the elder twin demam panas. Adoi laa...... Nak nangis mak! At the end of the day, OH postpone trip to one day later, sebab tuan tanah sendiri demam dah nak menjaga anak-anak lain yang demam. Arfa still continue neb 8hourly kat rumah.

Itu la cerita bila anak-anak sakit. plan annual leave 2 hari jek, terus jadi 5 hari.

I seriously need a spa session. #FAKTA BUKAN AUTA


2 comments:

Nur Hareza said...

kak, perasan tak ibu ngn anak selalu sakit2, pantang salahnya sikit tapi husband tak pula.. emi tu supplement apa pu n tak makan, yg reza ni sehari berbiji-biji telan tapi sebulan mesti sekali sakit kepala lah, batuk lah.. kakak yang urut reza kata sebab orang perempuan bersalin, urat banyak putus.. haiyakkk, ni baru anak sorang kalau 2 macam mana lah. Mesti bos tension je dapat anak buah selalu minta MC.. huhuhuhu..

Meisaraa Osrab said...

Isk...cumilllnye Arfa ni hehehe...sengih memanjang ye. Alhamdulillah kami di Labuan ok, masih tahap hijau. Saya masih full time SAHM, part-time student & part-time biz woman hehehe... Jaga diri baik2 ye Sha. Moga semua dilindungi Allah SWT :)

www.cintahatiummi.com