Wednesday, January 4, 2012

afiq, adib, aidin - 2044

I'm on leave today, just to make sure that everything will go smooth & easy on first day of school, after a loooong break. alhamdulillah,struggle sikit saja, and the kids tak meragam pergi sekolah.

lepas hantar the elder two pegi sekolah, send my OH to LRT station and i went back to pick aidin up. terus gerak pergi maju junction, untuk selesaikan satu urusan yang dah terrrlalu lama tangguh.

ada rezeki lebih sikit tahun lepas, so i pun bukak buku akaun TH untuk afiq, adib dan aidin. memang dah lama pasang niat ni. lepas bukak buku akaun, terus daftarkan the three untuk haji. (i don't have any intention to brag, but i just hope this could inspire you all yang ada anak-anak kecik untuk buat benda yang sama, insya Allah) dari duit terbuang sana sini tak tentu hala, baiklah kita benamkan kat something yang sangat bermakna.

alhamdulillah, rezeki saya dapat pergi haji pada usia yang muda. sedikit sebanyak berterima kasih kepada ibu mertua yang 'bising'kan suami saya untuk pergi daftar haji masa mula-mula graduate dulu. so, bila husband dapat panggilan last 2 years, saya pun buat rayuan, dan alhamdulillah, dijemput ke sana. kalau ikut slip, anak-anak saya dapat pergi tahun 2044. 32 yearssss beraturrrr!

Semoga Allah makbulkan doa saya, untuk melihat anak-anak saya menunaikan haji pada usia yang muda. doa dan usaha perlu seiring, and this insya Allah shall be the very first step.

ps:-
untuk daftar haji, u need to have roughly RM1,300 dalam akaun. just for info, queue untuk haji sekarang lebih kurang 32 tahun. nampak banyak, tapi janganlah jadikan ini sebagai penghalang untuk daftar haji. esok kalau duit banyak, tapi tak pegi haji, tetiba mati, apa kita nak jawab dalam kubur?? usahakan. doa. insya Allah..

i heard sekarang boleh withdraw EPF untuk gi haji. why not daftar cepat?

sekadar ingatan.. jangan amek hati ye..


3 comments:

Nur Hareza said...

kitorang daftar 3 beranak sekali si kecik tu bulan September kot.. jangkaan tahun 2040.. dalam 4 bulan je dah ganjak ke 2044? nampak la juga orang kita dah ramai kesedaran camni kan kak..

aishah zaharin said...

memang makin ramai reza, tambah pulak dah boleh guna EPF untuk daftar haji.

NaZa said...

thanks for this entry aishah..
baru je daftar haji utk my son.. account dah lama ada cuba tak tau plak boleh register utk dia..