Wednesday, March 21, 2012

minggu dugaan

Minggu dugaan barangkali buat saya. Semoga selepas semua tsunami dan ribut taufan yang melanda ini akan menghadirkan pelangi indah buat saya dan keluarga.

Urusan pembantu rumah yang sangat memeningkan kepala sudah menghampiri penghujung. OH dah pergi Jabatan Imigresen untuk menyemak kesahihan dokumen, dan terbukti dokumen adalah genuine. Bermakna telah berlaku pemalsuan dokumen sokongan semasa permohonan pertukaran majikan dibuat. Dengan laporan polis yang ada, permit maid boleh dibatalkan dan saya akan hantar pulang segera. Kalau ada anugerah pelakon wanita terbaik, memang sungguh maid saya ini boleh dapat.

Apa pengajaran yang saya dapat dalam hal ini? Saya yakin dan pasti setiap yang berlaku ada hikmahnya.

at the very same time, my boys - afiq and aidin positive HFMD. afiq tak kena admit sebab he's drinking well, tapi aidin warded sebab poor fluid intake. dah tiga orang dah anak, rasanya, demam kali nih yang paling mencabar kesabaran. aidin merengek non stop sebab mulut sakit, full of blisters. udahla si aidin nih jenis pemakan, kesiann sangat tengok dia nak makan tap=i tak boleh. masuk susu pun nangis sebab sakit. he ended up minum air masak jekkkk. luluh hati mommy.

semalam dah discharge dari hosp. hari nih mommy cuti sebab tengok dia tanak langsung dengan my problematic maid yang sedang menunggu hari untuk dihantar pulang tanpa pengetahuan. kasihan anak-anak yang menjadi mangsa keadaan ekonomi.

1 comment:

Neeja Zawawi said...

shah..same goes to me. anak aku dua2 since last week dpt HFMD..sib baik tak masuk ward coz laki aku mmg paksa diorang minum. seminggu jugakla menderita diorang dok merengek takmo makan