Thursday, December 19, 2013

Big Bad Wolf Sale : RM270 Investment

Aku memang suka buku dari zaman budak-budak lagi. Kalau masa kecik-kecik dulu, antara favourite buku aku buku Enid Blyton ngan buku pasal twins yang pergi sekolah asrama tu, siri Malory Towers. 

Semakin usia meningkat, pembacaan pun makin berubah. Masa zaman muda belia, aku suka baca novel. Masa memula, baca buku level-level Ahadiat Akashah. Lepas tu upgrade sikit kepada Sharifah Abu Salem, Aishah Sofea. Tapi novel-novel Melayu ni banyak mainkan perasaan. Letih tau baca sebab emosi terganggu. :P Pastu bila dah masuk alam kerja, dan dunia semakin complicated, aku mula la baca buku yang level dia sangat santai. Aku suka baca novel Sophie Kinsella sebab sangatlah santainya dan boleh buat aku senyum dan gelak sorang-sorang.

Sejajar dengan pertambahan usia, (ewah) corak pembacaan pun semakin matang. (Matang la sangat). Aku makin minat buku masak. Beli berpuluh biji buku masak. Aku suka belek buku masak sebab dia buat aku berangan. haha. 

Oleh sebab itu, aku serang Big Bad Wolf Sale. Tiga tahun aku tunggu nak pegi sale ni. First year, aku operate buang cyst. Tahun lepas aku tengah sarat tunggu time nak bersalin. This year baru tercapai hajat, itupun lepas puas pujuk suami tolong hantar pergi sana. Sukanyala hati dapat pergi. Aku layan dua category aisle je.. Children books & Cookery. 

Perjalanan ke BBW sangat mudah. Alhamdulillah. Jam sikit saje. Parking senang. And yang mengejutkan, takde queue masa bayar. Nampak sangat suruh aku balik cepat kan? Hihi.

 Tak ramai orang kan? Heaven la. 

So what's the damage? Ada la dalam RM270. Wohoo! tapi tengok banyak mana aku dapat. Sangat best! Ni pun ada yang missing dalam gambar.



Next year, hopefully Rachael Ray ada keluar buku masak. Tahun lepas, kat BBW adik aku tolong borong buku Nigella Lawson & Jamie Oliver. This year, takde pulak buku personality chef yang menarik minat. In fact some of the Cookery book tu husband yang pilih. dah selamat dah masak satu dish. Meh share gambar..


Asean Infused Oven Steamed Salmon

Puas hati tengok plate kosong lepas penat masak. Alter sana sikit sini sikit, jadi la meal nih.

Kay la people. Tu je nak share. Bye!


No comments: