Monday, August 13, 2012

Penghujung Ramadhan.. Janganlah ini yang terakhir!

dah nak habis dah Ramadhan. sekejap betul rasa kan?

kali nih, well, actually tahun nih, persiapan hari raya, memang berhemah. perlu belajar lebih berjimat cermat dan tidak tunduk pada hawa nafsu. *baru la husband lagi sayang, jangan nak gatai tambah cawangan sudah!!!

keperluan anak-anak hampir settle. baru perasan songkok + sampin perlu ganti baru sebab dah tak muat. songkok nak beli kat giant/carrefour saje, sebab setakat nak pakai 3o minit the most. lain la mommy yang nak kena pakai tudung all day long, kena la selesa. ecceh! sampin, kirim kat husband saje, beli kat masjid jamek masa dia otw dari opis. so, selamat mommy tak payah nak redah masjid india time bulan posa nih.

kuih raya order kat yaya saje. pun minimal jugak. kerepek beli 2 bungkus cukup. nih silap-silap tak jamu kat orang, buat jajan dalam kereta masa beraya nanti. :)

apapun, dalam kemeriahan nak sambut syawal sebab mahu berkumpul sanak saudara yang sudah lama tidak ketemu, jangan pulak semangat ramadhan kita merudum. sama-sama la kita doa, amal kita yang tak seberapa ni diterima Allah. moga umur kita dipanjangkan dalam keberkatan untuk bertemu Ramadhan akan datang, namun andai takdir menentukan ini yang terakhir, mohon Allah berikan syurga sebagai ganti.

ada one important task yang nak dibuat sebelum raya --> hendak melawat pusara anakanda ketiga Abdullah Amin Fahmi yang sudah begitu lama tidak diziarah. tetiba teringat dalam minggu lepas rasanya, ada terbau wangi bunga melor, but i can't remember the occassion, where and when. bau tu singgah sekejap saje & terus hilang. Gembiralah kamu anakku Amin, kamu kini dalam jagaan yang lebih baik dari Mommy & Daddy!

okay readers, sampai sini dulu. da!


No comments: