Friday, October 18, 2013

Hari ini Lima Tahun Yang Lalu

Salam AidilAdha.

Hari ini 13 Zulhijjah, hari terakhir hari tasyriq dalam bulan Zulhijjah. Hari ini juga genap 5 tahun (hijrah) anak saya kembali ke rahmatullah. Semoga Allah menjadikan dia pemberat amal saya dan suami di hari timbangan kelak.

Kehilangan dia banyak menundukkan hati yang selama ini tidak benar-benar digest erti ketentuan Allah. Kehilangan dia membuatkan saya sedar, saya hanya manusia biasa, terlalu kerdil dan tidak punya kuasa apa-apa. Kehilangan dia buat saya sedar saya harus bersyukur dan menghargai setiap apa yang Allah kurniakan kepada saya. Dan saya harap kejadian ini akan sentiasa mengingatkan saya pada hari mendatang agar sentiasa hidup dengan sebaiknya. Moga suamiku begitu juga.

Al-fatihah Amin Fahmi.. dari ibumu yang mengandung dan melahirkan kamu 5 tahun lalu.  

No comments: