Thursday, November 14, 2013

Food poisoning, Allergy and Legoland..

It has been a while since I last hit the keyboard. Ntah kenapa. Blogging dah tak macam dulu. Kalau dulu tuh, semua benda nak cerita.. sekarang, macam malas. 

Anyway, I was down with bad food poisoning for past one week. In fact, the aftermath is still there. tummy discomfort masih wujud, visit to toilets still there. sabar.. sabar..

Minggu lepas, masa combo cuti deepavali + awal muharram, my kids cuti seminggu. Memandangkan tahun ini plan untuk bawak jalan-jalan telah dibatalkan, maka, my husband and I bawak la budak-budak pergi Legoland kat Johor.

Kiranya, ni visit kali kedua la. First time pergi masa aku baru habis pantang. Nak pulak sekarang lego dah keluar siri star wars.. Lego + starwars = combination terbaik untuk boys kot? (padahal mak dia satu watak pun susah nak hafal sebab tak minat langsung..) Suka sangat la anak-anak dapat pergi sana.

Plan ni dibuat sebelum aku sakit. Since dah janji ngan anak-anak, kutahankan jua sakit dan layan janji dengan diorang. Alhamdulillah, Allah 'tangguhkan' sakit aku tu sampaila aku balik KL. Balik KL, merasa... 3 hari extra aku MC sebab sakit perut + cherry berry + food allergy. tu pun mujur tak kena tahan wad kan?Merasa aku pepagi senin gi hospital kena amek dara.. eh.. darah..


Nurse terus standby line, kot-kot la nak masuk ubat ke. Udah ler I tak feel makan breakfast sebelah tangan. kena anje-anje ngan hubster. pui!

Gambar tak banyak pun amek masa kat legoland. paham-paham lerr. dengan Arfa yang dah tak baby, dengan melayan sakit perut. Nantilah kak long transfer kan dari phone. (pakai phone saje! malas bawak kamera!)

kay people.. bye!


No comments: