Wednesday, April 30, 2014

Dulu Risau, Sekarang Tak Terlayan

Dulu-dulu, masa Aidin masih kecik, aku selalu risau development dia, especially part bercakap. Mulut dia agak berat. Keluar dari mulut pun, sepatah-sepatah saje perkataan.

Sejak start sekolah ni, his speech development is remarkable. Sangat remarkable, sampai kadang-kadang buat kau tergelak, speechless, sebab apa yang keluar dari mulut dia sangat unexpected..

Recently..

(Story 1)
Aidin : Aidin tak nak friend Mommy.
Mommy : Kenapa Aidin tak nak friend Mommy?
Aidin : Sebab Mommy tak bagi Din makan pop corn.

Tak lama lepas tu...

Aidin : Aidin tak friend Mommy sikit saje..
Mommy : Dah gelak terbahak-bahak sebab tau dia nak manja-manja sebelum tidur. Bertuah punya anak!

(Story 2)
Early this month, he joined the school's trip to Zoo Negara. Little did I know, that this little guy learned a lot!

Aidin : Giraffe has a long neck. Elephant has a long nose. Mommy, lion is fierce. Lion lives in the jungle.
Mommy : Ok, lion makan apa?
Afiq : Daging!
Aidin : NOOOOO!!!!! MEAT!

amek kau Abg Afiq, I also know how to speak in English! teeheehehe

Mommy : Where does elephant live?
Aidin : In the jungle!
Mommy : Where does giraffe live?
Aidin : In the jungle!
Mommy : Where does monkey live?
Aidin : At home!
Mommy : Hey, in the jungle!
Aidin : No, at home!

Thanks to surrounding. Monyet memang belambak kat area rumah anak aku ni, sampai konfius anak aku pasal habitat kau monyet.. (aku dan monyet memang ada sejarah hitam.. baca ni --> kasut hilang)

Mommy loves you so much Didin Aidin! (Dia marah aku panggil Didin.. nama tu macam baby sangat agaknya. Dah besar kan..)



No comments: