Monday, April 14, 2014

Post operation

Kids went through the operation successfully, Alhamdulillah. Sekarang post operation, recovery period. Masih sakit-sakit nak makan. First night at home, keluar balik pukul 9.30 malam cari aiskrim sebab Adib menangis sakit. Merasa la beli aiskrim kat kedai mamak RM30. Beli Haagan Daz. Mampu kedai mamak ada jual Haagen Daz aiskrim. kelas..

Minggu ni mencabar. The day Afiq Adib operate, Aidin demam. Cikgu sekolah telefon suruh bawak balik. Arfa wheezing. Typical scenario bila suami akan kembali ke tempat asal bekerja. Semoga anak cepat sihat. Cuti saya pun dah kering. Kena jimat-jimat. Hari ni anak-anak semua ponteng sekolah. Mengharap belas ihsan mak tolong tengokkan anak-anak. 

Operation tu amek masa dalam half an hour. I was around masa Dr nak bagi anak-anak pengsan. I teman Afiq, husband teman Adib. Only one parent is allowed for each kid. Sayu rasa hati bila tgk anak kena sedate. Lepas knock out, nurse ushered me out, and minta tunggu luar OT room. They want the parents to be around in recovery area once operation is done.

Masa tunggu kat luar tu, aku sorang-sorang, sebab husband dengan Adib. Bergenang-genang mata. Betul ke apa aku buat nih. Sambil tu, lapik perut makan roti, sebab perut rasa tak sedap. (Itu pun nak cerita)

Lepas tu, nurse panggil aku masuk recovery room. Belum sampai lagi kat tempat Afiq aku dah dengar dia menangis kuat gila. Kesian. Like seriously kesian. Aku tau how painful post op is. Dia menangis non stop. Puas aku pujuk. Last-last Dr anaesthetic datang. Tanya Afiq, sakit dekat mana. out of the blue, dia tunjuk TANGAN, bukannya tekak dia! Dr tergelak. Aku pun sama. Last-last Dr jab ubat tahan sakit, tak lama lepas tu dia knock out balik. 

Adib on the other hand, lebih managable, though his condition lagi teruk dari Afiq. Lidah dia sampai luka-luka post op, both left and right. Memang la macho guy. Aku mintak ubat spray nama GLENIGEL kat nurse untuk luka Adib, unfortunately it took her the whole day baru dapat ubat. Nama je duduk hospital 5 star. Tengah malam baru aku dapat ubat, itu pun masa aku dah tido. 

So hari ni is day 4 post operation. I couldn't take leave. Hope they will recover well at home. 


No comments: