Tuesday, June 24, 2014

Trip to Ikea at Kohoku

It's raining pretty heavily outside. Sejuk je rasa. Tapi alamat la kain kat luar rumah tak kering. Arfa tengah lelap ni. So bolehlah menaip sekejap.

Bila dah jadi housewife and maidless ni, kain adalah agenda utama selain masak. Aku pulak jenis tak suka baju berkedut. So baju rumah pun gosok gak. Cakap la aku gila. Tapi aku memang suka gosok baju. Hehe.

So, berapa banyak so da..

Anyway, cerita weekend lepas. Setelah 6 hari bertapa di rumah, maka Ahad lepas merayaplah kami anak beranak ke segenap Yokohama. Aku duduk area off skirt. 3 stations away from town. Kalau naik train, rumah aku punya stop is Shin Ko-yasu. Sampai sekarang aku tak hafal-hafal nama stesen sebab, asal naik train jek, husband akan cakap 2 stops, or 3 stops. Pastu sampai stesen, turn left, right bla-bla. Alih-alih aku pun tak tau aku kat mana. Seriously ni weakness aku. Memang susah nak hafal.

We went to err apa ntah nama shopping mall tu, something C**** Mare. I think it was Colliate Mare. Singgah H&M beli kasut cik Arfa and one for Damia (my niece). Rindu pulak kat budak kuat nangis tu. Macamana la dia survive Aidin tak de. :( Masa kat H&M tu dapat extra discount sebab husband ada pass card JGC Corporation. Banyak pulak tu extra discount. Dapatla kasut Arfa dari 1000yen jadi 800yen saje.:)

Lepas kat Colliate Mare tu, kitorang jalan pergi Markis, where my husband's office is located at. Pergi situ sebab nak allow kiddos pegi kedai Lego. For Lego fans, I think harga kat sini, slightly cheaper than KL. Jalan lebih kurang,makan lunch kat kedai mamak,solat zohor kat office husband, and off we g to Ikea.

Ikea ni terletak dekat area Kohoku. Pegi sana naik subway and stop dekat Shin Yokohama station. Bila dah sampa station,amek free shuttle bus to Ikea. Misi utama adalah nak beli katil anak-anak. Tapi pulang dengan hampa sebab tak muat bilik. We wanted to buy 3 small kids beds. Sebolehnya tak nak beli bunk bed, sebab paham-paham jek la.. anak bujang tengah lasak. Tak pasal je nanti kena unwanted injuries. Solutionnya sekarang is kena carik frameless bed. Kesian bebudak sekarang tido atas toto jek. Seriously rumah di Malaysia sangat luas!

By the time settle kat Ikea, kids pun dah longlai. Nasib la hangpa dapat mak bapak kuat berjalan. Ngee.

Sorry la tak dapat nak upload gambar lagi. Cable tak detect plak laptop nih. Nanti ai upload la sampai korang tak larat nak tgk gambar (konon).

Kay people. Have a nice day!


No comments: