Friday, October 17, 2014

Horizon International Japanese School Sports Day

Last weekend, bebudak ni ada hari sukan dekat sekolah. Pukul 8.15 pagi dah kena drop off dekat sekolah, so that diorang akan bertolak ke Hokuho Girls' High School (tempat event) naik bas sekolah. Mak Pak tungu kat tempat event. Kul 9.15 pagi event start.

Sekolah dah pesan awal-awal untuk bawak lunch (bentou) sebab event akan habis kul 2.00 petang. So pepagi tu, aku rebus siap-siap sosej bagai, buat sandwich simple. The day before dah bakar cookies 3 jenis untuk budak-budak ngap ngap masa event. Belum sempat event dah habis sebalang. Bagus lagi cemerlang anak-anak aku. :)

So, inilah event sekolah yang pertama kitorang attend. Tatau apa nak expect. 

So, the whole school tak kira grade and gender, diorang divide into 2 teams. Lepas tu, sukan yang diorang main, semua campur boys and girls. Except for one sport, bebudak pompuan je main. aku pun tatau kenapa. Bebudak ni rasanya ada 4 games kena main. Relay race, race on stilts, run in a sack & tug of war. Dalam BM mudahnya, lari pass baton, lari atas tin, lari dalam guni & main tarik tali. 


 Hero-hero ku

 Afiq-san

Adib-san

Afiq & Hazel (kalau tak salah aku). Mata biru ke menantu aku nanti?

Ni plak gaya parents duduk kat tepi padang bagi moral support pada anak masing-masing. Ni gambar masa lunch break. Semua anak-anak gi kat parents masing-masing for lunch.


Ni gambar penutup the whole school lepas event..

  

Last but not least, ada jumpa sorang akak from Malaysia yang teman anak dia bat IB kat sekolah yang sama.Nice to meet you Kak Ani!


All in all, it was a fun day. Semua orang enjoy!



No comments: