Sunday, October 2, 2011

Rindu Arafah

kelmarin, penerbangan ke Madinah untuk musim haji sudah pun berlepas. malam tuh, i purposely switch the TV on to watch the news, just to catch a glimpse of Tanah Suci Madinah.

Subhanallah. rindunya! dah setahun rupanya balik dari menunaikan rukun Islam yang kelima. nak mengalir air mata rindu. tidak terbutir kata nak menggambarkan betapa tenang kehidupan sepanjang berada di sana.

Berdoa sangat dapat kembali ke sana. Menunaikan Haji dan Umrah. Terlalu ingin menikmati kembali saat hari Arafah, bersama keluarga pulak kali ini. dengan suami, dengan anak-anak, dengan mak abah, dengan mertua, dengan seisi keluarga. Semoga kami semua dipanjangkan umur, diperbanyakkan rezeki, dikurnia kesihatan yang baik untuk menikmati saat ini bersama-sama.

Ya Allah, sesungguhnya aku rindu Tanah Suci Mu.

1 comment:

Nalisa said...

To u and those yg rindu utk kembali ke sana, here... let me share the two links "Live from Masjidilharam" and "Live from Masjid Nabawi".
Saya ikuti siaran live ini sejak ia ada di internet Ramadhan yg lepas. Alhamdulillah it is still on sampai skrg. Tapi ada ketika ia off sekejap2.
Saya dah pernah watch live on Saudi TV musim haji 8~13Zulhijjah. Hope this link berlanjutan utk kita sama2 watch musim haji thn ini di internet. insyaAllah...

http://www.youtube.com/user/SaudiQuranTv
http://www.youtube.com/user/SaudiSunnahTv