Friday, May 17, 2013

Burger Bakar Abang Burn

Pertama sekali, mintak ampun mintak maap, kalau lah entry saya ini buat sahabat-sahabat yang puasa or diet atau seangkatan dengannya tergoda. Aku dan makanan tidak boleh dipisahkan walaupun saya tahu penimbang berat itu sentiasa menggelakkan kegagalan saya menurunkan berat badan. 

2-3 hari lepas, dok baca blog, sana sini dok promote Burger Bakar Abang Burn. Tengok gambar memang menitik-nitik air liur. humang aihhh. Sedapnya kalau dapat!

So, hari Rabu lepas, balik dari kerja cakap ngan OH. "Saya teringin nak makan burger bakar, tapi nak beli dekat Taman Dagang, Ampang." Hamek, spesifik request. 

Kerana sayangkan isteri, diturutkan jugak, walaupun terpaksa drive macam nak pegi opis. Dalam 30 minit la dari area rumah kitorang nih. Udah la lapar, tapi teringin punya pasal, sabar jek.

Ingatkan lama nak tunggu dia masak, rupanya kejap sangat! OH saje yang turun pergi belikan burger. Aku dah order awal-awal, aku nak makan burger kambing bakar. :D Malas nak makan dekat situ sebab bawak budak-budak. So, OH tapau la burger kambing untuk aku, burger daging untuk dia, meatballs untuk budak-budak. Tak sampai 10 minit, OH dah masuk balik dalam kereta bawak burger ngan meatballs yang ditapau. Kalah mamak's service! Excellent!

Verdict : Burger kambing bakar aku menang carta tastebud! Puas hati! Ramai yang cakap burger daging tu sedap, tapi maybe sebab aku makan burger kambing, burger kambing tu lagi terserlah kesedapannya. Total damage to the pocket dalam RM30. Don't ask the damage to the waist line. Abaikan saje. Anggap banyak ralat paralaks, :P

Ni burger husband punya. RM8.50 kalau tak salah aku.



Meatballs for kids, served with cheesy potato wedges. RM9.90



Highlight of the day : Burger Kambing Bakar. RM11.90. NYUMS!

Dengarnya, burger bakar abang burn nih ada banyak cawangan. All over Malaysia. Korang search jek la dalam facebook. Yang pakai smartphone, download waze siap-siap. amek jek directions to get there. 

Selamat menjamu selera. 

Pantun 2 kerat hari ini:-
Sharing is caring, 
Gemuk sorang-sorang tak thrilling.

7 comments:

La Cocca Di Papa' said...

amboi sedapnye aishah oii...
hehe dah lama x dgr perkataan ralat paralaks :D

Siti Rahayu Khalid said...

Hmmmm..menggoda n i pon trgoda ni..

Nur Hareza said...

Kak.. Burger kambing abg burn mmg terbaikkkk... Adeh... Kn mengulang ni..a

Ibu Adam said...

asyik asyik teringin je ni....*urut dagu*

aishah zaharin said...

aini - aku anggap ralat paralaks tinggi masa naik penimbang

ayu - kan? sedap!

reza - memang burger kambing sedap. daging cam kureng sket

nard - stop it. :P

Unknown said...

pantun itu hahahhhaa..

sabo jek.. sedapnya nampak

Papa-NtiQ said...

Hi Noor......cakap pasal burger bakar abang burn nih, saya baru jer gi makan kat branch dia di Johor Bahru. Best dan cepat!
Pics dah upload so kalu sudi jenguk la yer blog saya di www.blogmakanbest.blogspot.com topik dalam ni semua pasal makan, makan dan makan jerrrr 100%! takde topik lain :)
Dan.....kalu sudi (jugak) follow la yer blog saya nih TQ