Saturday, July 30, 2011

:: Day 18 : Percutian Impian ::

saya dan suami sangat suka merayap berjalan. orang kata jauh berjalan, luas pemandangan. :P tapi berjalan adalah mengikut kadar budget.

banyak tempat kat dunia nih yang saya teringin sangat nak pegi. jom mula sessi berangan.

tempat no. 1 : switzerland



mendengar cerita-cerita orang yang dah sampai switzerland, buat hati nih teringiiinnnnn sangat nak pergi. kata orang, switzerland nih cantik gila. i'm not sure about the cost tho, tapi OH tadi macam telepathy jek, macam tau jek gua tgh tulis entry nih. dia tetiba cakap tiket gi switzerland murah yang. tapi kena ingat la anak dah 3, so jatuhnya mahal la. CANCEL. (berangan jek la, minum kopi panas dalam keretapi kat switzerland, sambil pegang buku sebuah, tengok mountain yang ada snow atas dia..)

tempat no. 2 : venice



walaupun orang kata france tuh kota romantik, aku tak rasa pun cenggitu. aku rasa la venice cam lagi romantik jek, sesuwaiii gitu untuk honeymooning. tengok gondola tu atas air, floating slowly, rasa macam.... wahhhhhhhhhh.. feeling habih! walaupun pada hakikatnya, aku rasa and anticipate bau air tuh agak menyeksa jiwa. tapi dek romantik punya pasal ok jek la. (lupakan seketika keperluan menambat anak-anak kecik yang pastinya teruja menengok air)

tempat no. 3 : US



reason saya teringin nak gi US bukan apa, saya nih peminat theme parks, walaupun saya penakut kurang gemar naik rides. sebabnya, bila masuk dalam theme parks nih, rasa macam kat alam fantasi. lupa jap masalah. yang otak ingat cuma.. amek gambar, beli souvenier.. amek gambar.. beli souvenier.. tipu la kan kalau masuk theme park tak terasa barang-barang kat souvenier shop dia sangat comel n menarik padahal bila dah beli bawak balik umah tengok benda yang dibeli tu terkontang kanting, cam, why did i buy this in the first place?? hehe. bila la agaknya boleh sampai. but the thought of flying more than 20 hours really pull me off.

tempat no. 4 : south africa



suami saya dah sampai tempat nih. saya belum lagi. kata dia, tempat nih lawa sangattt. saya penah tgk gambar-gambar masa suami saya pegi sana. cute hokay ada seal by the port. satu scene yang susah gila kita nak jumpa. kat sana ramai orang melayu. they called themselves cape malay. mak mertua saya ada family angkat yang origin daripada sana. kebanyakan diorang hati baik-baik. bab jamu tetamu memang tip top. :D air asia akan start fly ke benua afrika. moga-moga capetown jadi salah satu destinasi.

mood berangan tamat.

ps - adib demam makin kuat. saya kejap lagi akan hantar adib buat kali kedua ke sepital. nampak gayanya macam weekend ketiga saya tido wad. aduhaiiii

No comments: