Friday, August 5, 2011

:: Day 21 : Cara Saya Berpakaian ::

saya orangnya simple. tak gheti nak pakai yang fancy². wardrobe saya penuh dengan tshirt long sleeve. saya paling suka t-shirt stripey. tapi harus pakai dengan konfiden nyahh walaupun stripes itu adalah melintang aka horizontal, yang mampu uat badan nampak dari gelas jadi mangkuk belanga.

meh saya tepek gambar-gambar busuk saya.

ini la saya.

:: Fashion Pergi Kuliah ::

Masa buat degree dekat UTM, Skudai

jeans with long sleeve top and tudung bawal. mintak maap kengkawan yang termasuk dalam gambar nih, sekali skala, wa kasi promo. :)

Masa sambung masters kat UNSW, Sydney


masih cara yang sama. cuma tambah sweater sebab sejuk ngan tukar sandal jadi sports shoe sebab banyak berjalan. masa nih stamina tinggi betul, sebab banyak exercise.

:: Pergi Kerja ::

cari gambar pegi keja tak banyak pulak yang ada. yang ada masa kat opis ada occassion, so tak do justice la kan. godek-godek jumpa satu gambar yang reflect cemana saya pergi keja, minus the tudung. skang nih semua stock pakai tudung awning saje. malas nak iron bagai.

* lambai-lambai Ayin kejap @ Qatar. :)

:: Pergi shopping dengan anak-anak ::


pakaian untuk pergi shopping & outing dengan anak-anak haruslah pakaian yang 'children friendly.' maklumla, anak 3 hero, takde maknanya nak pakai skirt flowery² ayu². harus pakai something yang memudahkan pergerakan. senang mommy nak susun langkah mengejar 3 anak hero ke sana ke mari. kasut juga harus FLAT. takde dah dalam fashion list saya pakai heels. rasanya kalau suruh jalan guna heels, mau esok kena cari tukang urut sebab terpeleot.

:: Fashion Masa Mengandung ::
kalau outing masa pregnant, biasanya macam ni la saya pakai

picture taken masa mengandungkan kembar pada usia 7 bulan. besar kan??

kalau pegi kerja, biasanya pakai dress.. (nak jugak dress, walhal maternity dress!)

gambar nih, masa 7 months pregnant jugak, mengandungkan arwah amin fahmi.

(abih tuh, takkan mengandung nak pakai kebaya plak kan?)

so set² kebaya, skirt A line sudah lama saya tak berapa nak layan. hanya pada occassion tertentu je saya pakai sebab entah la. mungkin sekarang sudah kurang masa nak membelek baju depan cermin kot? tak pe. janji pakaian tuh sopan udah la ye?

1 comment: