Tuesday, August 23, 2011

Day 28 : Pekerjaan Impian Saya

hari tuh kita dah cerita pasal cita-cita yang pernah singgah dalam hidup, now, kita cerita pulak pasal pekerjaan impian saya.

saya amat teringin la mempunyai karier yang masanya fleksibel. dengan kerjaya semasa, memang tak boleh la kan, sebab ada punch card bagai.

sebab utama saya nak cari kerjaya yang time fleksible? sebab memudahkan pengurusan rumahtangga, khususnya keperluan anak-anak. mana tak nya, kesian dekat bonda saya at the moment yang terpaksa tolong hantar and pick up anak saya dari sekolah.

maybe ada yang tanya, kenapa tak berenti saje.. hohohohohoho! big NO. bukan sebab apa, saya rasa kita masih perlu ada fall back plan. (plus kerja tuh pun terapi sebenarnya)

best jugak kalau dpat karier yang ngan hobi kita. contohnya PERSONAL SHOPPER. bukanlah hobi saya untuk shopping, tapi saya suka window shopping. :D kalau beli guna duit orang lain, barulah boleh dare devil. kalau guna duit sendiri, semputt!! :P

best jugak kalau dapat buka perniagaan sendiri, where you are in charge all on your own. ada jugakla satu dua plan, tapi masih belum materialize gitu. harapnya ada la rezeki.

dah la. takde mood sangat nak berblogging. chiow!

No comments: