Tuesday, April 16, 2013

Baju Raya

Kisah beli baju raya.

Seperti biasa, kuasa veto memilih tema warna jatuh pada isteri. :D Tahun ni i excited lebih sebab last year berbaju maternity. Since en husband takde, i pun panjang langkah amek kesempatan gi cari kain baju sebab kalau husband ada kat rumah, mesti ada macam-macam plan, and maklumlah anak saya 3 laki, memang tak suka pegi beli kain.

So, petang Ahad gerak ngan mak pegi kedai kain kat wangsa maju (wangsa maju jek pun!). Malas nak ke Ampang, apatah lagi Jalan TAR sebab mak kurang sihat plus saya nak beat the time nak susukan cik arfa marissa.

Sebelum pergi kedai tu, beriya cakap ngan mak, "Along nak beli batik jek mak, nak ganti baju kerja.." Pastu sampai kedai tukarrrrrr fikiran.. bila salesgirl tanya nak kaler apa, terus cakap, "mint green." konon-konon nak nampak sweet pastel, pastu boleh pair up ngan beads colour light pink.

Pastel la sangat kan??

Alh-alih, aku amek kaler nih..

V

V

V

V

V

V

Sorry la korang.. salahkan blogger. aku tak leh upload gambar..

aku amek kaler emerald green. very the very deep green ye. haha. terkejut en husband bila skype ngan dia malam tu. knowing moi, selalunya aku amek kaler yang pastel jek.. takut menyerlah sangat gitu. mak perli-perli aku. hehe. biasa la mak, masuk kedai kain, semua boleh tukar. nasib la baju nikah aku abah yang pilihkan kain. aku tak ikut. see? very the baik i u know.

Plan aku, nak jahit baju kurung biasa jek. Tidak la berpeplum bagai, almaklum, dengan breastfeed, dengan ada baby, dengan ada 3 anak jantan yang aktif belake (tetiba cakap tranung terus.. kena prektis sket). pastu kalau rajin, jahit manik sendiri, kalau malas tempah kat kawan. rasanya macam yang no. 2. :)

Aku beli 2 pasang. cukup la dua pasang. buat ganti baju kerja. lagi sehelai tu beli kain biasa jek. chiffon with lining rm88. upgrade sket lining jadi rm95. ok ler.

tapi tak beli lagi kain untuk mak ngan mertua. biasanya aku bagi la something untuk raya. tahun lepas bagi kain. rasanya tahun nih beli tudung kot. skali skala belanja mak ngan mertua. nak bg selalu, aku masih belum mampu. takat apa yang aku mampu jek la.

tu la kisah baju raya. syaaban belum masuk lagi, dah beli kain baju raya. memang tebiat aku ngan husband akan prepare awal sebab bulan puasa memang tak suka nak terjah-terjah mall carik keperluan raya. senang.

korang cemana? dah prepare baju raya ke?


2 comments:

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

aku pun taun nih green tp tak tau green versi apa lg..:)

aishah zaharin said...

Bell,

emerald green tu serius tahap terang gila. aku pun tatau cemana aku leh minat kaler tuh. ko bukan tak penanh nengok cara aku pakai baju. semua stok pastelll!

eh tapi kan, mint green pun lawa. (nampak sangatttt kemaruk nak baju baru)