Tuesday, April 9, 2013

Tetamu dari Port Elizabeth, South Africa

Last weekend, my nucleus family menerima kunjungan tetamu istimewa daripada my in laws. Datang jauh dari South Africa, holiday kat Malaysia. Memandangkan kami baru masuk rumah baru, FIL cadang buat dinner kat rumah kitorang.

I panik. mau tak panik kau. Sepanjang nak masuk 10 tahun kawen nih, aku jarang gila masak untuk in laws. sebab aku tau skill memasak aku tahap ngam ngam pass saje. Setakat masak portion kecik-kecik nih, ok la. berani la aku masak. kalau pun aku masak untuk large scale, biasanya aku memang pilih menu selamat i.e. menu yang aku tau by heart. ecceh.

Nasib baik la pak mertua bagitau awal. hehe. boleh la aku trial run menu aku nak masak tu bagi husband makan for his approval. kang malu kang, cemana?

Setelah 2 weekend, difinalized kan, menu untuk aku masak - nasi hujan panas, ayam percik & salad. Thanks kak hanieliza sebab buku dia sangat membantu hokay. Gila berpeluh & cuak masak nasi 10 pot takut mentah. sah la aku tak leh jadik caterer.

Tapi apapun syukur alhamdulillah, everything went well, dan suamiku tidak menanggung malu. :D

Gambar makanan i tak sempat nak snap sebab tak sempat. (apa punya alasan) yang ada cuma gambar ayam percik yang husband tgh bakar sebelum diorang datang. dasar engineer bakar ayam, kita gunakan segala teknologi yang ada, i.e. guna kipas letrik ganti kipas tangan. nanti kalau tetamu aku tu upload kat facebook, boleh la aku cilok. (they're almost 70's in terms of age, tapi sangat IT savvy & avid photographer!) kagum hokay!

# terus berazam untuk jadi nenek yang vouge.

kerja ada sedikit perubahan. sudah mula bersemangat. (ye.. betul) harus terus bersemangat. gila lama lagi aku nak pencen. (statement i masih muda)

maafkan saya kalau post ini agak mengarut. jiwa agak kacau kerana husband jauh dari mata selama 10 hari. dan pada ketika inilah, kesemua anak-anak saya dan diri saya jatuh sakit. takpe. kifarah dosa. semoga Allah kurniakan syifa' kepada kami sekeluarga.

love uols. tanpa anda siapalah saya. #mode ABPBH

No comments: