Friday, April 26, 2013

Whole Body Massage

It's Friday! Yeayy. Looking forward for weekend. Tapi mood spoilt sangat semalam sebab OH bagitau next week kena pergi offshore lagi time labour day plak tuh. I is MENYAMPAH. Penat seminggu lepas tak habis lagi. baru je janji ngan afiq & adib nak pergi titiwangsa. alamatnya, kena cancel la. Apa la asyik kena kerja time cuti? Boring tau tak?

Sorry la readers. Tumpang lepas geram kat sini. Aku tak kisah OH kena keja ouststation, tapi aku cukup pantang kalau langgar weekend/public holiday. Memang la boleh dapat cuti ganti, tapi kalau nak cuti sesama, aku pulak la kan kena amek cuti? *Emoji sekejap.

Weekend nih takde plan apa-apa. Aku ingat nak stay rumah, main masak-masak. Orang lain lama dah buat RVC, aku tak buat-buat lagi, padahal Adib suka sangat makan red velvet cake nih. Resepi dah salin dah. Nak kata renyah, tak la. sama je macam kek lain, cuma bahan dia ada sikit mahal. Harap-harap sedap la.

Semalam petang, lepas merempan sekejap OH kena gi offshore, terus dapat treatment hantar gi spa, buat whole body massage. Aku kalau buat whole body massage, suka amek yang traditional, sebab dia main urat. Dulu aku selalu panggil ada akak ni, datang rumah urut. Tapi sejak pregnant hari tu dah tak panggil dah. Sekarang nih aku pergi kedai jek kalau nak berurut. Aku suka pergi kat Arowana Spa, Taman Melawati. Semalam ada offer package, Buy 5 free 1, Normal price urut traditional is RM68, so, yang nih jadi RM56. Okay la kan? Pastu kalau urut, aku suka pakai ginger oil, kasi panas sket badan.

Lepas kena urut semalam, memang terus cari katil la bila balik. Letih gila. Isyak pun awal pagi. Terlelap punya pasal. Memang la kan. umur dah cenggini, tetiap bulan badan kena service. sebulan sekali mesti nak urut, kalau tak rasa sakit-sakit badan.

nih aku tengah risau. Sebab aku dah sakit tekak tiga minggu berturut-turut. Antibiotik dah tak tertelan dah. Kena pulak baca press release dari Kementerian Kesihatan pasal Legionellosis . Baca sini --> Press Release dari KKM. Aku ni kekadang paranoid sket. Tapi paranoid aku tu aku rasa berasas sebab dah 2 kali anak aku kena h1n1. tu la pasal guqa risau. Petang nih, lepas opis, rasanya nak singgah klinik and check balik. Mungkin jugak tonsil aku bengkak. huhu. Tape, sakit itu kifarah dosa. tapi kita juga kena usaha mencari penawar. Semoga Allah mengurniakan shifa'.

Okayla kengkawan. Hari ni entry tak bergambar. Aku rasa semalam dah cukup banyak gambar aku letak. Da!

No comments: