Friday, April 5, 2013

Kerja

dah 2 minggu masuk kerja, tapi masih tidak ada kekuatan untuk bekerja. semangat ntah ke mana. dah mula doa semoga diberi semangat dan kerajinan untuk bekerja. motivasi kerja turun naik. nih semua pasal sahabat-sahabat baik tak buat kunjungan motivasi lagi. (u.p siti hawa adilah) :P

bagus jugakla 2-3 hari nih aku dok dengar ikim. ustazah tu tanya, sebelum gerak pergi kerja pagi-pagi, kita baca bismillah je ke? pastu ustazah tu cakap lagi, ruginya kita sebab patutnya extend kan lagi, mohon doa agar rezeki yang kita peroleh tu halal dan berkat. so, jom sama-sama amal. sebab rezeki yang halal atau tak halal nih kesan dia panjang. bukansetakat kita, tapi sampai ke anak-anak, pasangan yang makan hasil dari rezeki yang kita bawak balik tu.

so, marilah kita sama-sama memotivasikan diri untuk kerja, niatkan kerja kerana Allah Taala. supaya tak le balik kerja kita dapat penat jek.

hidup kena pandai multi tasking. *tetiba.

mode : mencari semangat yang hilang dan menghilangkan mengantuk yang setia di mata.

1 comment:

Siti Hawa said...

alamak..rasa bersalah pulak x buat kunjungan motivasi..hehehe
lately pun i bz dkt opis..ada bos nak jg perlis jek..so kene la i handle kedah tu...xpe..i bg lg 5 bulan je..pastu pandai2 la..hahaha..

i ingat nak dtg sana juga, tp tgk la mcmn..by the way 16-18 kami di sana,mengajar FDA..so boleh la chit chat...