Saturday, September 10, 2011

Afiq and Adib Celebrate Birthday dengan Family Members

phew! (sambil lap-lap peluh, ambik nafas dalam)

baru selesai majlis birthday afiq adib yang kali ketiga, tapi kali ni kat rumah sendiri. anak aku demand nak buat gak birthday kat rumah. tapi aku teramatlah tidak mampu untuk memasak banyak-banyak dan buat besar-besaran, so aku just panggil adik beradik and few friends yang dekat-dekat untuk datang.

dari awal, aku dah guna ilmu berfikir untuk menyediakan menu yang tak teruk sangat aku kena masak. sebabnya, kalau aku terlalu ambitious nak memasak sebab masak yang simple nih pun, jenuh aku mengejar aidin keliling rumah.

aku pakat ngan OH untuk order sate ngan kuah kacang kat samuri tho aku prefer sate sri melaka kat melawati or dekat ampang sebab lagi juicy dan besar. then, aku buat percubaan maut masak kuah lodeh yang tak penah aku masak selama hidup aku. pastu, mengenangkan anak-anak buah aku yang dok cakap berulang-ulang baked pasta tuh sedap, aku masakkan gak 2 bekas.

alhamdulillah, makanan tak habis cukup sebab semua orang yang datang rumah aku baru balik dari open house, semua stok kenyang gila and makan sikit sangat. berterima kasih sangat aku kat kakak PA boss kat opis yang ajar cemana nak masak kuah lodeh nih. memang best la resepi akak nih. nanti, insya Allah, aku upload resepi kat blog satu lagi. :)

kay la people. mak penat sangat. nak mandi. nak solat. nak zzzzzzzzzz.

i need some rest.

No comments: