Monday, September 5, 2011

Buku Memasak Pilihan Saya

sejak sudah bergelar ibu, barulah saya ada instinct yang kuat untuk mula belajar memasak. ye, MULA BELAJAR memasak. sebelum ada anak, saya dan suami lebih senang makan kat kedai sebabnya, malasnya aku nak mengemas dapur balik lepas berkecah-kecah masak. nak makan pun dua orang jek. so, masa tuh memanglah kedai dan delivery menjadi sahabat setia kitorang. ngee!

so bila nak mula belajar masak, haruslah dilengkapkan dengan buku-buku rujukan kan? so, after having my search high and low (walhal ko main belasah jek beli buku resepi sampai brand preston pun ada dalam list) i came to find one of the must have buku resepi for beginners like me. buku resepi by chef hanieliza

buku resepi kak hanie nih aku suka sebab dia guna basic ingredients. when i say basic, it's truly basic. yang sentiasa ada dalam kitchen cabinet. i've bought all series kak hanie yang harga dia RM5.50 setiap satu. the price is friendly to your pocket, it doesn't burn your wallet. recently i bought the latest 50 hidangan penambat selera. pun not bad, sangat bagus untuk beginners like me.

tapi buku kak hanie lebih banyak berkisar pasal lauk-lauk. kalau nak cari untuk buat kek or baked treats, i prefer cari online saje. ada jugak la sebuah dua buku kat rumah, yang lebih selalu dibuka dan dilihat rather than dirujuk. :P

so readers yang ada rasa macam nak mula belajar masak, bolehla try cari buku kak hanie nih. kat popular and mph ada jual.

sekadar nota kaki - ini bukan iklan berbayar. ini sekadar berkongsi sedikit pengalaman. :)

No comments: