Monday, September 12, 2011

Kenangan World Cup Rugby 2003

musim World Cup Rugby sekarang dekat sports channel.

teringat cerita tahun 2003, masa masih belajar @ Sydney, Australia. Beria my OH mencari tiket nak tengok world cup rugby. google punya google, tercapailah hasrat hati si dia nak nengok game tuh. tgk Springbok lawan Georgia. merasa gua sambut birthday kat stadium.

pegi stadium jalan kaki aku rasa. ntah aku pun tak ingat sangat, sebab stadium tuh dekat jek ngan tempat tinggal.

masa dalam stadium, aku duduk belakang a row of mat salleh (dah nama pun duduk kat tempat orang). perghhhh merasa aku azab menahan bau beer. busuk hokay! pening aku.

nak makan segala mala yang dijual kat situ, sahih la tak halal. maka aku pun enjoy la tengok match.

tapi ada satu scene yang aku tak leh lupa sampai sekarang, is macamana orang-orang yang dari africa nih begitu emosional nyanyi lagu kebangsaan diorang masa match start. sampai mengalir air mata ok!

kita kat malaysia?? sendiri mau ingat da.. cerita sejarah pun boleh jadi bahan. ntah esok lusa keluar pulak cerita kata malaysia nih sebenarnya terletak kat UK bukan kat garisan khatulistiwa.

* tetiba.

No comments: