Wednesday, June 15, 2011

:: ke mana hilangnya skill itu ::

aku sebenarnya tengah fikir, nak buat entry easy reading ke, nak buat entry serius?

aku dok type, pastu, aku delete. aku dok type, pastu aku delete. inilah jadinya bila blogger yang pada suatu ketika dulu sekalipun tak de masa, akan tetap cari masa cukup tegar sudah lama tidak berblogging sepenuh hati.

saya tahu ada yang rindu pada saya (cheewah), saya juga rindu pada anda. tanpa anda, siapala saya. (ayat standard menang award.. tapi, award apa kau menang nyahhhh??)

serius saya sibuk. (ye sangat) sebenarnya jawapan yang mungkin lebih tepat, saya tidak kurang cekap urus masa. harus lebih sistematik di sini.

banyak cerita yang saya nak share, tapi tak tertulis dalam entry. sebabnya, tiap kali saya bukak blogger dan mahu update, tiapkali itu juga minda saya shut down, hilang memori. (owh, orang perempuan kan banyak putus urat semasa bersalin, so pardon me) mungkin saya perlu voice recorder macam wartawan so saya boleh recall apa yang saya nak blogkan setiap hari. (motipsssss?)

btw, last 2 weekends, saya busy attend kenduri sepupu² saya yang semasa kecil selalu lepak di rumah ibu saya. owh, weddingnya indah banget!! buat kaki saya floating² in the sky (tidak, kaki saya floating in the sky sebab mengejar anak saya yang aktif berjalan. hiks). wish saya kepada pasangan² pengantin, "semoga kekal bahagia hingga ke pintu syurga."

serius otak saya kering apa nak type. mungkin kawan² blogger boleh kasi idea apa yang saya nak merapu meraban bila ada masa senggang?

ps : saya sedang berusaha mengembalikan kemahiran berfikir, memilih perkataan, menyusun ayat dan memuatnaik entry blog setiap hari.

chow cin cau!

3 comments:

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

lnda pun ada hari2 yg trus shut down...point utk update tu ada, tp bila ulur jek tgn kat keyboard tu, trus terhenti....otak agak jam skit time tu..

aishah zaharin said...

sha nak try cabaran blogging 30 hari pulak la

WAK said...

salam.

kalo ada umur panjang,1 hr nanti anak kita bleh baca balik isi blog kita.derang bleh tahu perkembangan perasaan mak bapak dia macama mana suatu ketika dahulu.kita dah xberpeluang dah untuk membaca apa yg tersirat/tersurat kat hati mak bapak kita dulu......

p/s : org jepun kata 'oseiwa ni narimasu' (mereka akan lebih-lebih lagi menghargai kita kelak...)InsyaAllah.